Póza v Blenderu

CREDITS

Originál návod na pózy od orangemittens v Blenderu najdete na fóru Simlogical

nebo na stránce  Sims 3 Clip Tool for Blender

Před tvořením pózy se ujistěte, že máte již nainstalovaný Blender a animační plugin

Založte si složku Moje pozy, tam budete své pózy ukládat

 Klik na File / Open

 Najděte sim-rigs.1.15 a klik na puRig.blend a pak Open Blender File

Otevře se obrázek s batoletem

Změna pohledu

Otáčet a měnit pohled můžete také se stisknutým prostředním tlačítkem na myši (kolečko) a pohybem myši měnit úhel pohledu.

Základní pohled

Zpět na základní pohled se vracíte stisknutím klávesy

Zoomování

Klasicky myší, rolujte kolečkem.

Nebo

Když chcete přiblížit např. obličej, klik pravým tlačítkem na obličej na spoj, který se modře rozsvítí.

Poté stiskněte klávesu

Objeví se maximální přiblížení, odrolujte zpátky, abyste viděli celý obličej

Zpět na základní pohled se vracíte označem spoje na břichu

a klávesy

Rotace se spoji (klouby), anglicky joints

Klik pravým tlačítkem myši a spoj se rozsvítí modře

Stisk klávesy R umožní rotaci se spoji. Klávesu jen zmáčknout, nedržet. Pohyb se spoji pak provádíte myší.

Levé tlačítko myši, pohyb potvrdí a pravé zruší.  Nepovedený pohyb zrušíme klávesami Ctrl Z

Stisk klávesy R podruhé, umožní jemnější pohyb se spoji

Pohyb s celou postavou

Když chcete mít pózu např. ve výskoku či levitující.

Pravý klik na kříž a stisk klávesy G umožní pohyb s celou postavou. Klávesu jen zmáčknout, nedržet. Pohyb s postavou pak provádíte myší.

Pravý klik na kříž a stisk klávesy R umožní rotaci s celou postavou. Klávesu jen zmáčknout, nedržet. Pohyb s postavou pak provádíte myší.

Krok zpět

Ctrl Z

Dokončení pózy a export

Stiskněte klávesu A a tím označíte všechny spoje

Stiskněte  klávesu I a vyberte LocRot

Klik na File / Export / Sims 3 Animation

Zadejte název pózy a potvrďte OK

prefix na batole je p_

Dodržujte správné prefixy. Každá věková skupina má jiný prefix.

Objeví se tabulka,  kde se ujistěte se, že pózu (animaci) ukládate do složky Moje pozy a pak klik na Save Sims 3 Animation
Název pózy (animace) neměňte.

Pose list

Když chcete mít pro pózu pose list pokračujte tímto návodem
http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Navod-na-pose-list-v-programu-Pose-Pack-Creator-td5709887.html

Po dokončení pose listu už je póza hotová.

Když chcete jen pózu vyzkoušet, doporučuji se na ní podívat bez pose listu. Návod najdete níže.

Re: Póza v Blenderu

Póza bez pose listu

Na pózu bez pose listu potřebujete program s3pe

Otevřete program s3pe a klik na File/ New

Pak na Resource / Import / From File...

Najděte ve složce Moje pozy uloženou Pózu (animaci)

V této tabulce potvrďte OK - nic neměňte

Pak pózu uložte Save as Název už se nemusí přesně shodovat s původním názvem pózy.

Ve složce Moje pozy najdete animaci a soubor package, který jste si tam před chvílí uložili. Ten vložíte do složky Packages a můžete hrát.

Původní název pózy

Měli byste jsi původní název zapamatovat a hráčům ho napsat, jinak nebudou vaší pózu moct použít.

Původní název pózy je v mém případě tento: p_Sonia_toddlergenius

Re: Póza v Blenderu

Prefixy

toddler = batole      p_

adult    = dospělý    a_

child    =  dítě         c_

Adult horse = dospělý kůň                        ah_

Large  breed dog =  Velké plemeno psa     ad_

Small breed dog  =  Malé  plemeno psa     al_

Adult cat = dospělá kočka                         ac_

Sim Rigs

Pet Rigs

<

Re: Póza v Blenderu

Soni díky...krásná práce a batole je super

Re: Póza v Blenderu

Povichr
Soni jsi dříč a jde vidět, že jsis dala na tom záležet. Ty návody se ti opravdu moc povedly.

Re: Póza v Blenderu

Totodile7625
Musím to v tom Blenderi niekedy vyskúšať. Vdaka za návod.

Re: Póza v Blenderu

Holky děkuji :)

Jakube,  normálně bych ten návod nedělala, ale pózy batolat a zvířat jdou jen v Blenderu. Původně jsem to chtěla probrat s Vlastou, ale jak víš mám smůlu. Takže jsem na to zůstala sama :)

Ale není to tak těžké, jak to vypadá. Dle mého je Blender jednodušší na pózy než Milkshape.

Re: Póza v Blenderu

Totodile7625
Dneska sa musím ešte učiť, ale ked budem mať viac času, tak sa na to 100% pozriem. Ešte raz veľká vdaka za návod.

Re: Póza v Blenderu

 Moni se mě ptala jak vypadá pohyb s  modelem v Blenderu.  Já to nafotila, tak doufám, že to pochopíte

Nafotila jsem rotaci s klouby loktu.

základní postoj, pohled 1

rotace v pohledu 1

rotace v pohledu 3

podíváme se jak to vypadá v pohledu 1

rotace v pohledu 7

zpátky do pohledu 1

Rotace

Re: Póza v Blenderu

Pohled z každé strany a úhlu

Tento pohled 5 využijete nejvíce u párové pózy

Otáčení s modelem okolo jeho svislé osy - pohled 4 a 6

Otáčení s modelem okolo jeho vodorovné osy - pohled 2 a 8

Re: Póza v Blenderu

Tess2152
Odpověď na tento příspěvek od ArSePo
Co mám dělat, pokud v Export nemám to Sims 3 Animation?  Díky :).

Re: Póza v Blenderu

Totodile7625
A máš nainštalovaný ten animačný plugin?

Re: Póza v Blenderu

Tess2152
No stáhla jsem si (snad) vše, co jsem měla - ty složky, kde byli simíci a zvířata (ten tvar, od kterého se začíná), Blender a ten soubor v zipu... Zapomněla jsem na něco? Mám snad ještě něco udělat s tím v zipu?

Re: Póza v Blenderu

Tess a nastavila jsi si všechno tak jak se má?
Tady to Sonia popisuje
http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Nastaveni-Blenderu-a-instalace-anima-niho-pluginu-td5709951.html

Re: Póza v Blenderu

Tess2152
Jsem přesvědčená, že jo, každopádně teď mám přeinstalovaný PC a Blender tu nemám, takže to zkusím vše znovu. Snad to už půjde .
Děkuju všem za rady. A ještě mě tak napadlo, je tu někde návod, jak si tam vložit např. postel, abych měla simíka ve správné výšce?

Re: Póza v Blenderu

Tess2152
EDIT.: Už vím, v čem je problém (viz. můj příspěvek v návodu na to nastavení, co mi poslala Moni).

Re: Póza v Blenderu

Odpověď na tento příspěvek od Tess2152
Tess2152 napsal(a)
[...]

Já ten návod pro pózy s nábytkem budu teprve zpracovávat. Ale jestli nechceš čekat, tak se můžeš podívat sem: http://www.den.simlogical.com/denforum/index.php?PHPSESSID=5uhod1f62sfvf597r6s54blqj4&topic=1005.0

Re: Póza v Blenderu

Tess, tak už mám návod s nábytkem hotový: http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Poza-s-nabytkem-td5710180.html

Re: Póza v Blenderu

Tess2152
Děkuju :). Pracování v 3D programech mě baví, takže teď budu řádit a případně přidám nějaké mé výtvory do k tomu určeného témata, pokud tu nějaké najdu .

Re: Póza v Blenderu

Odpověď na tento příspěvek od Tess2152
Tess2152 napsal(a)
EDIT.: Už vím, v čem je problém (viz. můj příspěvek v návodu na to nastavení, co mi poslala Moni).
Tak to jsem ráda, že jsem se trefila
123