Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Tento příspěvek byl aktualizován .
Určitě jste si položili otázku, jak tvořit vlastní pózy. Zde jsem připravila návod, jak je dělám já. Upozorňuji, že návodem nikoho nekopíruji a stálo mě to dost úsilí a zkušeností.

Začněme tedy potřebnými programy, které tvorba  póz vyžaduje.
Pózovač a ostatní programy s potřebnými soubory.
Červeně vyznačené si stáhněte

Animtool stáhněte také ten vyznačený

Vytvořte si složku, kterou můžete pojmenovat třeba Programy pro pózy. Do ní instalujte a vložte soubory, které jste si stáhli.
Vytvořte další složku. Pojmenujte třeba Tvorba póz. Do ní vložte meshe am_body_4_anim_20110504  af_body_4_anim_20110504 a textový soubor adult_rigfile ( 11Kb)
Pokud už máte instalovaný Milkshape 1.8.5, již zmiňované meshe budou mít ikonky krabic.

Můžeme začít.
Zapněte program S3PE
File – open – místní disk (podle toho, kde máte hru nainstalovanou) – program files – Electronic arts – The Sims 3 – game data  - shared - packages. Zaškrtněte jen pro čtení a klikněte na Fullbuild0

Chvíli trvá než se soubory otevřou. Pak se zobrazí dlouhý seznam podle abecedy a nejdete v něm soubor a_xevt_702
Klikněte na něj pravým klikátkem a zvolte Export a rename

Do tabulky, která se Vám objeví napíšete název své pózy, kterou budete tvořit např. a_návod
Na začátku kódu musí být vždy a_
název se zapamatujte nebo někam vložte, dáme Save a uložíme do složky Tvorba póz

 Program můžete vypnout.
Teď zapneme Animtool
Klikneme na Clip ->SMD a otevřeme soubor, který jsme před chvílí vytvořili.

Soubor označíme a klikneme na otevřít. Zobrazí se nám tabulka Rigfile.txt not located. Do you want to locate a rigfile a manually ? Zvolíme Ok a zobrazí se opět tabulka tentokrát se souborem adult_rigfile, klikneme na něj a zvolíme otevřít.

V tabulce by nám mělo vyjet upozornění No Errors. To znamená, že je vše v pořádku. Animtool můžeme vypnout.

Nyní zapneme Milkshape 1.8.5
File – open a otevřeme buď model ženy nebo muže

Zobrazí se nám model daného sima. Pokud máte model drátěný, přepněte každé okno pravým klikátkem na Smooth Shaded

Dále zvolíme File – import – Half-life SMD

a otevře se tabulka, kde si vyhledáme námi vytvořený soubor, označíme a otevřeme.

Dále nám program ukáže tabulku, kterou necháte takto vyplněnou

Zvolíme Ok a ještě se program zeptá  Do you want to apped the animation at the end of the current animation? zvolíme NE
Na modelu se nám žlutě rozsvítí kostra a jointy

Klikneme na Anim vpravo dole

Vpravo nahoře klikněte na Model a zaškrtněte tyto funkce

Je také dobré zmenšit si Jointy, protože se nám pak lépe tvoří detaily. Rozklikněte
File – preferences a nastavte v tabulce velikost jointů

Vpravo nahoře klikněte na Joints, kde se Vám ukáže kompletní seznam všech jointů sima.

Nebudu zde popisovat názvy jointů. Na to je potřeba znalost angličtiny.
Nebudu zde ani popisovat, jak pózu tvořím. Na to si musí každý přijít sám.
Když na některou část těla v seznamu 2× kliknete rozsvítí se dané jointy zeleně.
Ještě si můžete zaškrtnout Draw vertex weight.

Když máte pózu hotovou klikněte na Animate a dále pak na Set keyframe.

vypněte Anim ( póza zmizí, ale to Vás nemusí děsit), zvolte File – export – Half-life SMD

 a v tabulce opět najděte náš vytvořený soubor, označte. Klikněte na uložit a přepište.

Naskočí tabulka a zaškrtněte Sequence

Milkshape můžete nyní vypnout.
 Opět zapneme Animtool
Klikneme na SMD->clip, vyhledáme a označíme náš soubor

Zvolíme otevřít a v tabulce nám naskočí No Errors.
Animtool můžeme vypnout.
Zapneme ještě S3PE
File – new- resource – import – from file

a vybereme náš soubor s koncovkou animation

klikneme na otevřít a objeví se další tabulka, necháme ji tak jak je a zvolíme OK

Klikneme na Resource – export – to package

a do tabulky napíšeme název, který jsme si před tím zapamatovali. V našem případě to je a_návod
Klikneme na otevřít a póza je připravena do hry.
Co dělat se souborem package snad uvádět nemusím.
Takto vypadá póza ve hře. Jen podotýkám, že póza je určena čistě k návodu, takže je vytvořena opravdu na rychlo.

Doufám, že Vám návod pomohl a inspiroval k novým nápadům.Až to budete dělat po druhé, půjde to samo.
K poselistům se dostaneme příště. Sama se to teprve učím.

სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Teda Vlasti! Ja Ti zo srdca dakujem! Moc som chcel pozy vyskúšať, ale z toho návodu na MTS som sa nevedel vysomáriť. Momentálne som v procese posúvania jointov ... to sa ešte mzusím hodne učiť, pretože vôbec mi to nejde tak jak by som chcel.
Každopádne už viem jak na to vdaka Tebe! Naozaj ohromne veľké dakujem za mňa!!!

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Len jedno k tomu poviem: Snaha bola.

Takže tvorbou poz sa živiť nebudem.
A to že tá siminka vyzerá ako vypustená z psychiatrie som si vedomý.

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Kubo, zasloužíš si veliký potlesk  Takže návod přece jen k něčemu je. Mě se ta póza moc líbí. :) Zkus vydržet a uvidíš, že budou čím dál lepší :)
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Neplánujem sa tomu venovať, to dobredu hovorím. Ja to prenechám profesionálom ako Ty.
Samozrejme, pár ich ešte vyskúšam.
A potlesk si zaslúžiš práve Ty, lebo nebyť tvojho návodu, doteraz by som tápal a neveriacky pozeral na tvoje pozy s otvorenými ústami.
( čo mienim praktikovať aj nadalej.  )

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Možná je to škoda. Taky jsem to původně dělat nechtěla, ale když to mělo celkem odezvu, zkoušela jsem dál. Kubí, ale vážně super na první pózu
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Ale najväčší problém mi robí posunúť bicepsom ( pretože vždy sa nejak divne zdeformuje ) a otočiť celú ruku tak, aby dlaň smerovala od tela.

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Kubí, tohle je oříšek. Pak si můžeš pomoci Wrist v zápěstí a biceps směrem k loktu. Je to těžké, pravda. Chce to fakt cit. I obličej je mazec
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Najlahšie je to s nohami.
Ale môžem ešte otážočku? Povedzme keby som chcel simíka posadiť na zem, alebo jednoducho ho znížiť. Jak to spravím?

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Dobrá otázka. Na to jsem nějak zapomněla. Klikni na b_Root a dej místo Rotate funkci Move a opatrně pousuň dolů. Nezapomeň se pak hned vrátit zase na Rotate. Kolikrát jsem na to zapomněla a ze simíka byla v tu ránu zrůda
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Ano, vdaka. ( Inak teraz som si všimol, že tým move sa dajú upravovať aj iné časti. Napríklad teraz som ním vyformoval ústa. )

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
No vidíš..takže sis poradil.
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Ale neviem z akého záhadného dôvodu mi to zdeformovalo stehno. No nevadí, už som to napravil. Ale zatiaľ iba tak experimentujem. Naozaj nemám reálnu víziu konečnej pozy. Ja budem rád ked to bude v hre jakž takž vyzerať.

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Kubí, na to přijdeš. . Někdy pak pomáhá CTRL Z.  Jen hezky experimentuj a budu se těšit na nějaký tvůj set
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Totodile7625
Nechcem Ti to kaziť, ale setu poz odomňa sa asi ešte dlllllllho nedočkáš.
Tak som skpšal dalšiu včera večer ešte. Myslím si že o niečo lepšia ako predošlá.

Najťažšie je pre mňa otočiť ruku ( to sa mi ešte ani nepodarilo ) a vymodelovať výraz tváre. Vždy to upravím, ale v konečnom dôsledku to je iba tak nejak divne zdeformované ( viz viečka siminky ).

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Kubí, ale tato se ti moc povedla. Nevím, jestli jsi použil na modelaci víček funkci MOVE, ale jestli ano, tak to s tím radši nedělej. Tahle funkce je dobrá spíš na posunutí celého těla. Jednotilvé části a hlavně obličejové svaly tvoř s funkcí Rotate
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Frogynka
Odpověď na tento příspěvek od Vlasta Drábková
Jé, jsi moc hodná :). Já jsem se jednou pokoušela dělat pózy podle návody od jedné holčiny, ale nějak se mi nevedllo, určitě to zkusím. Díky

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

TE-Horses
Bylo by možno takto "napózovat" třeba i koníka? :-) Někde jsem to viděla.. A jestli ano, bylo by možné jako pomůcku nahrát koníka a na něm nějak upravit jezdce (podobně jako se židlí, stolem apod.)? :-)
"Když jsou dva na koni, jeden musí sedět vzadu." " - W. Shakespeare

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Re: Návod na vlastní pózy v Milkshape

Vlasta Drábková
Tak tedy smutně koukám, že se odvážil k pózám je Kuba..Škoda, myslela jsem , že to zkusí ještě někdo.
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან
12