Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Tento příspěvek byl aktualizován .
V tomto tématu Vám ukážu celkem jednoduchý návod na tvorbu vlastních vzorů, které Vám můžou příjemně obohatit hru.
Nejprve si stáhněte nástroj Vytvoř vzor
Ovládání je celkem jednoduché. Podle výkonnosti Vašeho Pc si můžete ještě přenastavit grafické detaily, které jsou celkem u tvoření vzorů důležité. Já mám nástroj přes celý monitor.
Pro lepší čtení jsem nechala obrázky větší.

Upozornění
 Protože má několik lidí problémy s rozlišením, tak chci upozornit, že není nezbytně nutné nástroj přenastavovat do módu celé obrazovky.

Zapneme si nástroj Vytvoř vzor

Po levé straně máme panel s vrstvami. Po pravé straně a dole máme tvorbu barev a vzorů.

My se nyní pro začátek budeme věnovat vrstvám, které jsou pro nás důležité, aby přebarvování ve hře správně fungovalo.
Klikneme si na první vrstvu

Dále klikneme na tlačítko pod ní s ohnutou šipkou a vybereme čtverec jakýkoliv, protože je máme nyní všechny černé

Můžeme ho přetáhnout na panel. Čtverec zmodrá. Pokud tedy chceme mít podkladovou vrstvu po celé ploše, roztáhneme čtverec. Pro přesnost si můžete nálepku vynulovat ve výšce a šířce

Dále si pak první vrstvu vylaďte barevně podle představ

A nyní můžeme přejít k druhé vrstvě
Tvorba je zcela na Vás. Dle Vaší fantazie

Steně tak můžete udělat další dvě vrstvy

Určitě jste si položili otázku, k čemu je spodní vrstva, ve které jsme nic nedělali. Můžete v ní vyladit tón barvy, který, ale ve hře nepřebarvíte.

Ještě se vrátíme k ladění a prospustnosti barev. Pokud nejste spokojeni, můžete si ještě doladit jas nebo průsvitnost vrstvy jako třeba takto

Nahoře na úplně vrchní vrstvě je konečný efekt s ikonkou žárovičky. Už sama ikonka napovídá, že jde o LESK

Takže můžeme jakýkoliv tvar roztáhnout po celé ploše. Bude to vypadat takto.

Zatím nic neuvidíte, ale v náhledu na místnost lesk vidět je

Tady vidítě, že konečný výsledek může vypadat velmi pěkně. Je to jen na Vás a Váší šikovnosti.
Ještě poslední věc. Klikneme na ty tři tečky dole a dáme možnost Exportovat. Pak už jen stačí název vzoru, který ho nejlépe vystihuje. Ještě zadejte v jaké složce se vzory chcete svůj vzor mít.

Vzorek najdete ve složce The Sims3/Export. Vzory nepřevádějte do formátu Package

Příště Vám napíšu návod jak na vlastní nálepky, kterých je v aplikaci zoufale málo.

სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Zde je krátký jednoduchý návod pro tvorbu vlastních nálepek. V první řadě je potřeba znát alespoň základní znalosti s grafickým editorem. Návod, ve kterém Vám vše ukážu je tvořený v Gimpu.
Grafické editory budou mít ovládání podobné. Takže tento se nemusí shodovat s jinými.

Vytvoříme si soubor o velikosti 256×256 px

Klikneme na Vrstvu/masku/přidat masku vrstvy.
Objeví se nám tabulka
klikneme na Alfa kanál vrstvy

Pozadí obrázku se nám zprůhlední

Musíme si znova přidat vrstvu, ale tentokrát ne Alfa kanál, ale pouze průhlednou.
Pak je tvorba čistě na Vás, jaký obrázek nebo spíše nálepku chcete tvořit. Já jsem pro ukázku vytvořila tuto květinu

Pokud máte hotovo, můžete obrázek uložit pod jakým názvem chcete s koncovkou buď PNG, JPG nebo BMP
Já jsem si vytvořila složku s nálepkami pro lepší orientaci.

Zapneme nástroj Vytvoř vzor a můžeme nálepku importovat. Naimporujte si jí, kam se Vám nejlépe hodí.

Máme hotovo. Pak už mužete začít tvořit.

სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasti děkuji za návod

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
Vlasti, návod som Ti už chválil v Tvojom tvoriteľskom zátiší.

Ale mám tu jeden závažný problém, kvôli ktorému nemám ako vozr vyexportovať. Mám obrazovku s rozlíšením 1366 x 768. No a mám problém s oknom nástroja. Jednoducho jeho spodok sa nachádza už za pracovnou lištou a nejde tam na nič kliknúť ( tým pádom si nedokážem vzor prehľiadnuť v testovacej miestnosti a nedokážem ho ani vyexportovať. Vyzerá to v podstate takto ( viz spodok obrázku ):

Okrem toho, okraje nástroja sa nedajú upraviť. Teda ani potencionálne zmenšenie okna neprichádza do úvahy. Najlepšie by bolo ak by existovala nejaká skratka, ktorá by mi nástroj nastavila na celé okno, takže by sa bol nútený prispôsobiť okrajom mojej obrazovky.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Kubo, tak tohle by mě nenapadlo, že se to může stát. Zkusím se podívat
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Kubo, aby jsi o vzor nepřišel, ulož si ho zkratkou CTRL+SHIFT+S
Budeš si muset nástroj přeinstalovat a najít si jiné rozlišení
Myslím, že by ti vyhovovalo 1280+768
Když zmáčkneš v nástroji klávesu F1 načte se ti návod od EA..( je v PDF)
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
Vzor som si uložil. To sa dá aj tak že to celé zavrem a ono mi to vyhodí že či ho chcem uložiť. No dobre, tak si to pozrem. Každopádne som si nástrij sťahoval z offiko webu, tak som nevedel že sú aj iné verzie. Mrknem do toho manuálu. Vdaka.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Teď jsem si uvědomila, že máš vlastně rozlišení obrazovky 1366 × 768  a aplikace umožňuje jen délku 768, pokud tedy máš přes celou obazovku. Jedině  to budeš muset nechat v původním rozlišení. Ale monitor máš dost velký, takže je asi zbytečný to zvětšovat.
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
No ja to práve nemám cez celú obratovku. Takto jak som ukázal obrázok to mám v najmenšom možnom. Teda okrajmi posúvať nejde a ani nijak veľkosť meniť nejde. Proste je to ako keby som chcel vybrať veľkú gulôčku cez malý otvor. Jednoducho to nepôjde. Ale tak už som to vyriešil. Iked hodne neprakticky, ale tak ... ešte stále mám funkčný stolový počítač, kde som si nainštaloval tento nástroj a tvorím tam. Lenže to si stále musím prenášať zložku Import a uložený projekt po USBčkach.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Jaj Kubí, tak to mě mrzí..V možnostech aplikace je rozlišení 1360 × 768. Já když to mám přes celý monitor, tak to mám jako v The Sims 3. Nemám na monitoru lištu a nástroj schazuji windowsáckým tlačítkem.Takže mám na monitoru mám pouze panel s aplikací. To jsi nezkoušel ?
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
No ale ja sa do možností práve ani nedostanem. Jedine žeby na to bola nejaká klávesová skratka, no v manuále som žiadnu takú nevidel.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Tento příspěvek byl aktualizován .
Ježiš Kubo, já jsem idiot. Zkusím něco pohledat
Jdi, do dokumetů pak do Vytvoř vzor a tam je složka s poznámkovým blogem Options. Přepiš rozlišení a ulož to. Pak zapni nástroj. Zkusila jsem to a jde to
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
Idiot rozhodne nie si, totiž myslel som si že sa to bude dať nejak aj takto upraviť, ale naozaj som netušil, kde sa nejaký taký súbor nachádza. Gigantická vdaka Vlasti!!!

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Nemáš vůbec zač. Byla by to škoda, aby ti to nejelo. Taková ptákovina viď
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Totodile7625
Tak zajtra aj nejaké vzory vyskúšam.
Inak pravda ... totálna banalita to je ... ale tak podstatné to je tiež.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Štěpán Filous
Mám velký problém... Vše mi jde OK ale když vzor nainstaluju tak se mi ve hře stejně neobjeví.  Zkoušel jsem snad všechno, ale stále nic... prosím poraďte mi někdo.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Stepo, otázka je, zda při instalaci hra běží nebo ne. Pokud instaluješ za chodu hry, tak se vzory neukážou. Hra se musí vypnout, vzory nainstalovat a pak ji můžeš zapnout. Pokud ti nejde ani tohle, tak nevím
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Štěpán Filous
Stále nic, zkusim to ještě jednou. Je zajímavé, žekdyž si nainstaluji stažený vzor, tak ho ve hře mám.

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Vlasta Drábková
Tahle odpověď už asi nebude aktuální, ale jestli není problém v diakritice. Vzory si ukládám pod anglickými názvy :)
სილამაზის მდგომარეობს თვალის აკვირდებიან

Re: Návod „ jak na vlastní vzor “

Styx
Odpověď na tento příspěvek od Vlasta Drábková
Já mám úplně stejný problém s tím rozlišením. Problém je akorát v tom, že nevím jaké rozlišení zadat :( ... mám stejné rozlišení jako Totodile (stejné zobrazení, co je na screenshotu) ... ať zadám co zadám, uložím to, pustím vytvoř vzor a stejně se to samo přepíše na tu původní hodnotu(i v tom souboru options), jediné co zůstane a nepřepíše se, je rozlišení 1336x768 (ale to se roztáhne do šířky) ... já potřebuji smrsknout na výšku

Jsem v tom opravdu hloupá, ale co mám tedy zadat za rozlišení prosím?
12